eVacant.ro - Idei de călătorie

Înapoi

0 Criterii de clasificare hoteluri

Votul tău este:
5.00 din 1 voturi

Atunci când pleci într-o călătorie, cazarea se află în topul listei tale de priorități. Calitatea unui sejur o raportăm de multe ori în funcție de așteptările pe care le avem de la unitatea de primite turistică. Însă normele de clasificare a unităților turistice nu pot fi întotdeauna aliniate cu preferințele fiecărui turist  Vă prezentăm mai criteriile de clasificare și obligațiile hotelurilor în funcție de numărul de stel:

 

Din punct de vedere al stării generale a clădirii:

  1. Hoteluri de 1 stea:
    • Să fie afișat firma cu tipul, denumirea unității și însemnul distinctiv reprezentând categoria unității;
    • Să fie prevăzut cu rampă de acces al cărucioarelor pentru persoane cu disabilități locomotorii;
  2. Hoteluri de 2 stele:
    • Să fie afișat firma cu tipul, denumirea unității și însemnul distinctiv reprezentând categoria unității;
    • Existența unui parcaj auto în folosința structurii  de primire cu un număr de locuri de parcare minim 20% din numărul spațiilor de cazare cu locuri delimitate de parcare și dotat cu coșuri de gunoi;
    • Să fie prevăzut cu rampă de acces al cărucioarelor pentru persoane cu disabilități locomotorii.
  3. Hoteluri de 3 stele:
    • Să fie afișat firma luminoasă sau iluminată cu tipul, denumirea unității și însemnul distinctiv reprezentând categoria unității;
    • Existența unui parcaj auto în folosința structurii de primire cu un număr de locuri de parcare minim 20% din numărul spațiilor de cazare cu locuri delimitate de parcare și dotat cu coșuri de gunoi;
    • Să fie prevăzut cu rampă de acces al cărucioarelor pentru persoane cu disabilități locomotorii.
  4. Hoteluri de 4 stele:
    • Să fie afișat firma luminoasă sau iluminată cu tipul, denumirea unității și însemnul distinctiv reprezentând categoria unității;
    • Existența unui parcaj auto în folosința structurii  de primire cu un număr de locuri de parcare minim 40% din numărul spațiilor de cazare cu locuri delimitate de parcare și dotat cu coșuri de gunoi;
    • Să fie prevăzut cu rampă de acces al cărucioarelor pentru persoane cu disabilități locomotorii.
  5. Hoteluri de 5 stele:
    • Să fie afișat firma luminoasă sau iluminată cu tipul, denumirea unității și însemnul distinctiv reprezentând categoria unității;
    • Parcare auto în folosința structurii de primire, cu pază, cu locuri delimitate de parcare și dotat cu coșuri de gunoi;
    • Existența unui parcaj auto în folosința structurii  de primire cu un număr de locuri de parcare minim 50% din numărul spațiilor de cazare cu locuri delimitate de parcare și dotat cu coșuri de gunoi;
    • Să fie prevăzut cu rampă de acces al cărucioarelor pentru persoane cu disabilități locomotorii.

 

 

Din punct de vedere al organizării spațiilor și serviciilor aferente:

  1. Hoteluri de 1 stea:
    • Minim 5 spații de cazare;
    • Suprafața minimă prevăzută holului de primire (recepție) este de 1 mp/spațiu de cazare;
    • În funcție de fluxul turistic, recepționerul are program fracționat;
    • Existența unui serviciul de securitate și pază;
    • Hotelul trebuie să dețină un spațiu pentru administrație;
  2. Hoteluri de 2 stele:
    • Minim 10 spații de cazare;
    • Suprafața minimă prevăzută holului de primire (recepție) este de 1,5 mp/spațiu de cazare;
    • Program recepționer 24 ore;
    • Existența unui serviciul de securitate și pază;
    • Hotelul trebuie să dețină un spațiu pentru administrație.
  3. Hoteluri de 3 stele:
    • Minim 15 spații de cazare;
    • Suprafața minimă prevăzută holului de primire (recepție) este de 2 mp/spațiu de cazare;
    • Program recepționer 24 ore;
    • Existența personalului angajat cu atribuții de bagajist;
    • Existența unui serviciul de securitate și pază;
    • Hotelul trebuie să dețină un spațiu pentru administrație.
  4. Hoteluri de 4 stele:
    • Minim 15 spații de cazare;
    • Suprafața minimă prevăzută holului de primire (recepție) este de 2 mp/spațiu de cazare;
    • Program recepționer 24 ore;
    • Existența personalului angajat cu atribuții de bagajist și comisionar-courier;
    • Existența unui serviciul de securitate și pază;
    • Hotelul trebuie să dețină un spațiu pentru administrație.
  5. Hoteluri de 5 stele:
    • Minim 15 spații de cazare;
    • Suprafața minimă prevăzută holului de primire (recepție) este de 2,5 mp/spațiu de cazare;
    • Program recepționer 24 ore;
    • Existența personalului angajat cu atribuții de portar-ușier, comisionar-courier și bagajist;
    • Existența unui serviciul de securitate și pază;
    • Hotelul trebuie să dețină un spațiu pentru administrație.

 

Din punct de vedere al instalațiilor:

  1. Hoteluri de 1 stea:
    • Spațiile trebuie să fie izolate fonic;
    • Existența minima a unei sursei principale privind iluminatul public;
    • Existența unei surce individuale pentru fiecare loc (veioză sau aplică);
    • Existența ascensoarelor la clădirile cu cel puțin P+6 și cu cel puțin 50 de spații de cazare
  2. Hoteluri de 2 stele:
    • Spațiile trebuie să fie izolate fonic;
    • Existența minima a unei sursei principale privind iluminatul public;
    • Existența unei surce individuale pentru fiecare loc (veioză sau aplică);
    • Existența ascensoarelor la clădirile cu cel puțin P+5 și cu cel puțin 50 de spații de cazare.
  3. Hoteluri de 3 stele:
    • Să fie prevăzut cu sistem de climatizare/aer condiționat;
    • Spațiile trebuie să fie izolate fonic;
    • Existența minima a unei sursei principale privind iluminatul public;
    • Existența unei surce individuale pentru fiecare loc (veioză sau aplică);
    • Existența ascensoarelor la clădirile cu cel puțin P+3 și cu cel puțin 50 de spații de cazare.
  4. Hoteluri de 4 stele:
    • Să fie prevăzut cu sistem de climatizare/aer condiționat;
    • Spațiile trebuie să fie izolate fonic;
    • Existența minima a unei sursei principale privind iluminatul public;
    • Existența unei surce individuale pentru fiecare loc (veioză sau aplică);
    • Existența ascensoarelor la clădirile cu cel puțin P+2 și cu cel puțin 20 de spații de cazare.
  5. Hoteluri de 5 stele:
    • Să fie prevăzut cu sistem de climatizare/aer condiționat;
    • Spațiile trebuie să fie izolate fonic;
    • Existența minima a unei sursei principale privind iluminatul public;
    • Existența unei surce individuale pentru fiecare loc (veioză sau aplică);
    • Existența ascensoarelor la clădirile cu cel puțin P+1, cu cel puțin 15 spații de cazare.

 

Din punct de vederea al suprafeței minimă din cameră fără grup sanitar:

  1. Hoteluri de 1 stea:
    • Pentru cameră cu 1 loc, suprafața minimă 10 mp;
    • Pentru cameră cu 2 locuri, suprafața minimă 11 mp;
    • Pentru cameră cu 3 locuri, suprafața minimă 14 mp;
    • Pentru cameră cu 4 locuri, suprafața minimă 20 mp;
    • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 12 mp;
    • Pentru dormitorul din apartament/garsonieră, suprafața minima 11 mp;
    • Înălțimea minima a spațiilor de cazare 2,5m;
  2. Hoteluri de 2 stele:
    • Pentru cameră cu 1 loc, suprafața minimă 11 mp;
    • Pentru cameră cu 2 locuri, suprafața minimă 12 mp;
    • Pentru cameră cu 3 locuri, suprafața minimă 15 mp;
    • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 13 mp;
    • Pentru dormitorul din apartament/garsonieră, suprafața minima 12 mp;
    • Suprafața minimă a camerei de baie 3 mp;
    • Înălțimea minima a spațiilor de cazare 2,6m;
    • Culoarele și scările principale vor avea lățimea minimă de 1,40 m.
  3. Hoteluri de 3 stele:
    • Pentru cameră cu 1 loc, suprafața minimă 13 mp;
    • Pentru cameră cu 2 locuri, suprafața minimă 15 mp;
    • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 16 mp;
    • Pentru dormitorul din apartament/garsonieră, suprafața minima 15 mp;
    • Suprafața minimă a camerei de baie 3,5 mp;
    • Înălțimea minima a spațiilor de cazare 2,6m;
    • Culoarele și scările principale vor avea lățimea minimă de 1,40 m.
  4. Hoteluri de 4 stele:
    • Pentru cameră cu 1 loc, suprafața minimă 15 mp;
    • Pentru cameră cu 2 locuri, suprafața minimă 18 mp;
    • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 18 mp;
    • Pentru dormitorul din apartament/garsonieră, suprafața minima 18 mp;
    • Suprafața minimă a camerei de baie 4 mp;
    • Înălțimea minima a spațiilor de cazare 2,8m;
    • Culoarele și scările principale vor avea lățimea minimă de 1,40 m.
  5. Hoteluri de 5 stele:
    • Pentru cameră cu 1 loc, suprafața minimă 16 mp;
    • Pentru cameră cu 2 locuri, suprafața minimă 20 mp;
    • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 20 mp;
    • Pentru dormitorul din apartament/garsonieră, suprafața minima 20 mp;
    • Suprafața minimă a camerei de baie 4 mp;
    • Înălțimea minima a spațiilor de cazare 2,8m;
    • Culoarele și scările principale vor avea lățimea minimă de 1,40 m.

 

Din punct de vederea al dotării grupurilor sanitare din incinta unei camere:

  1. Hoteluri de 1 stea:
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Suport pentru prosoape;
    • Săpun sau dozator cu săpun lichid;
    • Hârtie igenică;
    • Covoreș/prosop antiderapant sau alt echipament cu funcțiuni simila;r
    • 3 prosoape/persoană pentru față, picioare și baie;
  2. Hoteluri de 2 stele:
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Săpun sau dozator cu săpun lichid;
    • Cuier;
    • Perie și dezodorizant WC;
    • Suport pentru prosoape;
    • Mâner de sprijin pentru intrare -ieșire din cadă;
    • Hârtie igenică;
    • Covoreș/prosop antiderapant sau alt echipament cu funcțiuni simila;r
    • 3 prosoape/persoană pentru față, picioare și baie.
  3. Hoteluri de 3 stele:
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Cuier;
    • Perie și dezodorizant WC;
    • Suport pentru prosoape;
    • Săpun sau dozator cu săpun lichid;
    • Hârtie igenică;
    • Șampon, gel pentru duș, cască de baie;
    • Mâner de sprijin pentru intrare-ieșire din cadă;
    • Covoreș/prosop antiderapant sau alt echipament cu funcțiuni simila;r
    • 3 prosoape/persoană pentru față, picioare și baie.
  4. Hoteluri de 4 stele:
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Cuier;
    • Perie și dezodorizant WC;
    • Suport pentru prosoape;
    • Uscător de păr;
    • Săpun sau dozator cu săpun lichid;
    • Hârtie igenică;
    • Șampon, gel pentru duș, cască de baie;
    • Mâner de sprijin pentru intrare-ieșire din cadă;
    • Covoreș/prosop antiderapant sau alt echipament cu funcțiuni similare;
    • 3 prosoape/persoană pentru față, picioare și baie;
    • Halat de baie și papuci de unică folosință/ persoană.
  5. Hoteluri de 5 stele:
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Cuier;
    • Perie și dezodorizant WC;
    • Suport pentru prosoape;
    • Derivație de telefon sau sistem cordless;
    • Uscător de păr;
    • Săpun sau dozator cu săpun lichid;
    • Hârtie igenică;
    • Set de produse igienice și cosmetice de minim 5 produse;
    • Mâner de sprijin pentru intrare-ieșire din cadă;
    • Covoreș/prosop antiderapant sau alt echipament cu funcțiuni similare;
    • 3 prosoape/persoană pentru față, picioare și baie;
    • Halat de baie și papuci de unică folosință/ persoană.

 

Din punct de vederea al dotării grupurilor sanitare comune, toate hotelurile au obligativitatea de a avea:

  • Însemn pentru marcarea pe sexe;
  • Cuier;
  • Oglindă;
  • Portprosop sau anou;
  • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
  • Dozator cu săpun lichid;
  • Prosop rolă din hârtie sau din pânză/uscător de mâini;
  • Hârtie igenică;
  • Perie și dezodorizant WC

 

 

 

Din punct de vedere al dotării din camera:

  • Hoteluri de 1 stea:
    • Camera să dețină un mobilier de bună calitate și mochetă/covoare;
    • Husă de protecție pentru saltea;
    • Noptiere însoțite de tamburele;
    • Oglindă;
    • Suport pentru bagaje;
    • Cuier;
    • Veioză/ aplică la capătul patului;
    • Pahare;
    • Cearceaf și pernă mare pentru pat;
    • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
    • Mijloace de protecție împotriva insectelor;
  • Hoteluri de 2 stele:
    • Camera să dețină mochetă/covoare;
    • Husă de protecție pentru saltea;
    • Noptiere însoțite de tamburele;
    • Oglindă;
    • Suport pentru bagaje;
    • Cuier;
    • Veioză/ aplică la capătul patului;
    • Pahare;
    • Scrumieră de masa pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
    • Televizor cu recepție canale TV;
    • Cearceaf și pernă mare pentru pat;
    • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
    • Mijloace de protecție împotriva insectelor.
  • Hoteluri de 3 stele:
    • Camera să dețină mochetă/covoare;
    • Husă de protecție pentru saltea;
    • Noptiere însoțite de fotolii/scaune;
    • Suprafață pentru scris de minim 0,3 mp;
    • Oglindă;
    • Suport pentru bagaje;
    • Cuier;
    • Veioză/ aplică la capătul patului;
    • Pahare;
    • Scrumieră de masa pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
    • Televizor cu recepție canale TV;
    • Minim 2 prize de alimentare cu energie și priză pentru conexiunea la internet sau sistem wireless;
    • Telefon și minibar frigorific cu produse în cameră;
    • Cearceaf și pernă mare pentru pat;
    • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
    • Mijloace de protecție împotriva insectelor.
  • Hoteluri de 4 stele:
    • Camera să dețină mochetă/covoare;
    • Husă de protecție pentru saltea;
    • Noptiere însoțite de fotolii/scaune;
    • Birou sau masă de lucru cu scaun;
    • Serviciu de birou (mapă, plicuri cu antet, hârtie de scris, pix, etc.);
    • Oglindă;
    • Suport pentru bagaje;
    • Cuier;
    • Veioză/ aplică la capătul patului;
    • Pahare;
    • Scrumieră de masa pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
    • Televizor cu recepție canale TV;
    • Minim 2 prize de alimentare cu energie și priză pentru conexiunea la internet sau sistem wireless;
    • Telefon și minibar frigorific cu produse în cameră;
    • Cearceaf și pernă mare pentru pat;
    • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
    • Mijloace de protecție împotriva insectelor.
  • Hoteluri de 5 stele:
    • Camera să dețină mochetă/covoare;
    • Husă de protecție pentru saltea;
    • Noptiere însoțite de fotolii/scaune;
    • Birou sau masă de lucru cu scaun;
    • Serviciu de birou (mapă, plicuri cu antet, hârtie de scris, pix, etc.);
    • Oglindă;
    • Suport pentru bagaje;
    • Cuier;
    • Veioză/ aplică la capătul patului;
    • Pahare;
    • Scrumieră de masa pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
    • Televizor cu recepție canale TV;
    • Minim 2 prize de alimentare cu energie și priză pentru conexiunea la internet sau sistem wireless;
    • Telefon și minibar frigorific cu produse în cameră;
    • Cearceaf și pernă mare pentru pat;
    • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
    • Mijloace de protecție împotriva insectelor.

 

 

Alte criterii:

  1. Hoteluri de 1 stea:
    • Fax la recepție;
    • Seif/posibilitatea de a depozita valori la recepție;
    • Informații turistice și culturale;
    • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/ trusă medical;
    • Trezirea clienților la cerere;
    • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
  2. Hoteluri de 2 stele:
    • Fax la recepție;
    • Seif/posibilitatea de a depozita valori la recepție;
    • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
    • Informații turistice și culturale;
    • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/ trusă medical;
    • Trezirea clienților la cerere;
    • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
    • Servicii de spălătorie/curățătorie.
  3. Hoteluri de 3 stele:
    • Fax la recepție;
    • Seif/posibilitatea de a depozita valori la recepție;
    • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
    • Spațiu amenajat cu computer și conexiuni pentru acces internet;
    • Informații turistice și culturale;
    • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/ trusă medical;
    • Servirea micului-dejun;
    • Trezirea clienților la cerere;
    • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
    • Personalul care deservește turiștii să cunoască cel puțin o limbă străină de circulație internațională, în proporții de 25% din personalul de servire;
    • Servicii de spălătorie/curățătorie.
  4. Hoteluri de 4 stele:
    • Fax la recepție;
    • Seif/posibilitatea de a depozita valori în camera sau încăperea dotată cu seifuri;
    • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
    • Spațiu amenajat cu computer și conexiuni pentru acces internet;
    • Restaurant amplasat în structura de primire turistică;
    • Bar de zi/café-bar;
    • Spațiu pentru organizarea evenimentelor, întâlniri de afaceri, conferințe, congrese, etc. la hotelurile cu peste 100 de spații de cazare;
    • Informații turistice și culturale;
    • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/ trusă medical;
    • Servicii de room-service;
    • Servirea micului-dejun;
    • Trezirea clienților la cerere;
    • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
    • Personalul care deservește turiștii să cunoască cel puțin o limbă străină de circulație internațională, în proporții de 50% din personalul de servire;
    • Rezervare de bilete pe mijloace de transport;
    • Serviciul pentru transport bagaje;
    • Servicii de spălătorie/curățătorie.
  5. Hoteluri de 5 stele:
    • Fax la recepție;
    • Seif/posibilitatea de a depozita valori în camera sau încăperea dotată cu seifuri;
    • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
    • Spațiu amenajat cu computer și conexiuni pentru acces internet;
    • Restaurant amplasat în structura de primire turistică;
    • Bar de zi/café-bar;
    • Spațiu pentru organizarea evenimentelor, întâlniri de afaceri, conferințe, congrese, etc. la hotelurile cu peste 100 de spații de cazare;
    • Informații turistice și culturale;
    • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/ trusă medical;
    • Servicii de room-service;
    • Servirea micului-dejun;
    • Trezirea clienților la cerere;
    • Servicii de agreement/relaxare: minim 3 servicii;
    • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
    • Personalul care deservește turiștii să cunoască cel puțin o limbă străină de circulație internațională, în proporții de 75% din personalul de servire;
    • Serviciul pentru transport bagaje;
    • Rezervare de bilete pe mijloace de transport;
    • Servicii de spălătorie/curățătorie.